HISTÓRIA
HISTÓRIA
V roku 2006 si Ladislav Kossár kúpil korálky za tisíc korún od detí z detského domova. Išiel do detského domova a opýtal sa: „Ako vám môžeme pomôcť?“
Odpoveď bola jednoduchá:
„Vymyslite, aby deti kvalitne trávili voľný čas mimo detského domova.
Takto sa začal príbeh BUDDY.
2006
Vôľa pomôcť deťom
- kúpa korálok
- BUDDY program začal ako letný tábor 4 živly
- založenie občianskeho združenia
- dobrovoľnícky tím
2010
Rozvoj zručností detí
- vzdelávanie zamerané na zručnosti detí, príprava na samostatnosť (doučovanie, IT, financie, práca, komunikácia)
- dlhodobé víkendové zážitkové vzdelávanie v oblasti životných zručností
- prvé firemné spolupráce
- prvý zamestnanec
2014
Prišli sme ako na to
- od založenia ubehlo 8 rokov a my sme pochopili potrebu a silu individuálneho prístupu
- vzťahová väzba sa dostáva do popredia
- organizácia prestáva pracovať priamo s deťmi a nadväzuje odbornú spoluprácu s dobrovoľníkmi ako kľúčovým nástrojom zmeny
- organicky vznikajú prvé BUDDY dvojice
- 3 pracovníci
2016 - 2018
Vývoj programu a profesionalizácia
- stredobodom programu je vytváranie dvojíc, výber, vzdelávanie a podpora dobrovoľníkov koordinátorkami (psychológmi)
- profesionalizácia organizácie
- zameriavame sa na meranie kvality a dopadu programu
- naštartovanie stratégie udržateľnosti
- 10 pracovníkov
2019
Stabilizácia a príprava na rast
- posilnenie tímu a udržiavanie kvality programu
- zavedenie novej smernice o ochrane a bezpečnosti detí
- prvá lokálna náborová kampaň
- definícia stratégie získavania zdrojov a marketingu
- 13 pracovníkov
- zdokonalenie výberového procesu so zameraním na osobnosť uchádzača o dobrovoľníctvo
2019 - 2021
VÝVOJ VÝBERU
- zdokonalili sme výberový proces
- pozostáva z 8 častí, je adekvátnejší a trvá 3-6 mesiacov.
- umožňuje nám spoznať osobnosť uchádzača a jeho schopnosť byť vytrvalou podporou dieťaťu
2022 - 2025
VÝVOJ MARKETINGU A DONOR CARE
- dôraz na poznateľnosť a celoslovenská marketingová kampaň
- postupné zapájanie dvojíc na východe aj v strede Slovenska
- záujem o dobrovoľníctvo je vo všetkých 8 krajoch
- pracujeme na udržateľnom raste a zvyšujeme pomer pravidelných darov
2026 - 2030
CELÉ SLOVENSKO A EXPANZIA
- naším cieľom je dosiahnuť udržateľné pokrytie celého Slovenska
- naším želaním je pomôcť deťom aj v krajinách strednej Európy, v ktorých je situácia podobná ako na Slovensku